Trasy do Mandloňových sadů
S námi se rozhodně neztratíte

Jak se dostanete

do mandloňových sadů

Do sadů vede mnoho cest. Všechny jsou v podstatě vhodné pro pěší, ale pokud půjdete třeba s kočárkem, určitě to neberte tou nejkratší cestou. Nejen že by vás čekal strmý kopec, ale připravili byste se také o krásnou procházku kolem rybníků, a ranče Valkýra, který ocení především děti.

Cestu do sadů si ale můžete zpříjemnit také sklenkou dobrého vína. Ti, kteří si zvolí nejkratší cestu totiž těsně pod kopcem najdou vinařství Starý vrch. Ale nebojte, pokud se vydáte kolem rybníků, pořád to tudy můžete vzít cestou zpět. :)

​​​​​​

1/ Mandloňová stezka

Krátká trasa – pěší (TAM a stejnou cestou ZPĚT)

Délka trasy: 2,0 km (1 hodina)

Zaparkujte na veřejném parkovišti u Centra volného času Pavučina (ul. Šafaříkova). Pěšky pokračujte po ul. Nerudova a dále kolem hřbitova - směr obec Kurdějov. U vinařství Starý Vrch zabočte doleva a podle turistického značení namažte pod kolenama a vzhůru do prudkého, ale krátkého kopce po kamenité cestě. Odměnou za výšlap vám bude pohled na mandloňový sad vzdálený zhruba 300 metrů. Další úsek je už jen mírné stoupání.

2/ Mandloňová stezka

vycházková trasa kočárky, cyklo, pěší (okružní)

Délka trasy: 6 km (1,5 hodiny pěší turistikou)

Zaparkujte na veřejném parkovišti u Centra volného času Pavučina (ul. Šafaříkova). Pokračujte po asfaltové cestě směr Hustopečské rybníky. Po prvním kilometru (asi 15 minutách) minete Ranč Valkýra, po dalším kilometru se ocitnete na rozcestníku před Hustopečskými rybníky. Na rozcestí odbočíte doprava a pokračujete po pravém břehu po asfaltové cestě směr Mandloňové sady. Po zhruba pěti minutách dojdete k informační tabuli o mandloňových sadech. Zde se vydáte doprava a pokračujete stále po asfaltové cestě do prvního mandloňového sadu s rozhlednou. Minete starý ořechový sad po pravé straně a prudším stoupáním cca 150 metrů se dostanete na rozcestí. Zde se rozloučíte s asfaltkou a zabočíte doprava na zpevněnou prašnou cestu, po které už v příjemném rovnoměrném terénu dojdete do mandloňového sadu. Pro cestu zpět můžeme využít cestu „Krátké trasy“ – po nezpevněné cestě z kopce - směr Vinařství starý Vrch, hřbitov a po ul. Nerudova se vrátíte k autu. Cyklistům doporučujeme – vraťte se na asfaltovou cestu a pokračujte po ní. Asfaltová cesta navazuje na silnici Hustopeče – Kurdějov.

3/ Mandloňová stezka - oba mandloňové sady

Délka trasy: 7 km (2 hodiny pěší turistikou)

Zaparkujte na veřejném parkovišti u Centra volného času Pavučina (ul. Šafaříkova). Pokračujte po asfaltové cestě směr Hustopečské rybníky. Po jednom kilometru (15 minut) minete Ranč Valkýra, po dalším kilometru se ocitnete na rozcestníku před Hustopečskými rybníky. Zde odbočíte doprava a pokračujete po pravém břehu po asfaltové cestě směr Mandloňové sady. Po zhruba 5 minutách dojdete k informační tabuli o mandloňových sadech. Zde se vydáte doleva a prudkým stoupáním vyjdete po klikaté asfaltové cestě do druhého mandloňového sadu nad Hustopečskými rybníky. Sad je méně turisticky navštěvovaný. Odtud budete pokračovat asi 15 minutovým mírným stoupáním k rozcestí nedaleko Kamenného vrchu. Zde odbočíte doprava a pokračujete vrstevnicí směr první mandloňový sad s rozhlednou převážně po prašné cestě v příjemném rovnoměrném terénu. Pro cestu zpět můžeme využít cestu „Krátké trasy“ – ta vede po nezpevněné cestě z kopce - směr Vinařství starý Vrch, hřbitov a po ul. Nerudova se vrátit k vozu.

4/ Mandloňová stezka

Turistická trasa – přes CHKO Kamenný vrch

Délka trasy: 8,5 km (2,5 – 3 hodiny pěší turistikou)

Zaparkujte na veřejném parkovišti u Centra volného času Pavučina (ul. Šafaříkova). Pokračujte po asfaltové cestě směr Hustopečské rybníky. Po jednom kilometru (asi 15 minut) minete Ranč Valkýra, a po zhruba dalším kilometru se ocitnete na rozcestníku před Hustopečskými rybníky. Zde odbočíte doleva a pokračujete po levém břehu po zpevněné prašné cestě k druhému Hustopečskému rybníku. Po hrázi druhého rybníka přejdete na jeho pravý břeh a odtud pokračujete po turistické značce směr Kamenný vrch. Kamenný vrch je krásné navštívit v jarních měsících, kdy v této CHKO kvetou chráněné rostliny jako hlaváček jarní a koniklec luční. Z Kamenného vrchu pokračujete po značené Mandloňové stezce směrem na Mandloňové sady. Po 5 minutách chůze přijdete k rozcestí, kde máte možnost sejít z kopce k druhému mandloňovému sadu. Tento sad je méně turisty navštěvovaný a je umístěný nad Hustopečskými rybníky. Vraťte se stejnou cestou zpět k rozcestníku a pokračujte v příjemném rovnoměrném terénu do prvního mandloňového sadu s rozhlednou. Odtud už půjdete zpět k vozu nezpevněnou cestou z kopce směr Vinařství starý Vrch, hřbitov a po ul. Nerudova k parkovišti.

Mapy.cz

Připravili jsme pro vás tipy na výlety na samostatné stránce Tipy na výlet